onsdag 15. september 2010

La din vilje skje

Jeg satt på bussen og tenkte i dag. 
Noen ganger ber vi om å få noe. Eller at noe skal skje. Vi ber om at Gud skal la det skje. 
At Hvis Gud vil, så skal det gå bra. Hvis Gud vil, skal det gå bra. Det var den setningen jeg hang meg opp i. For Gud vil alltid at det skal gå bra. Han vet ALLTID hva som er det beste for oss. Spørsmålet er om vi vet det. 
Når vi sier at "Om det er Guds vilje, skal det gå bra" så er det nesten som å tvile på Guds dømmekraft og kjærlighet. Vi setter oss selv i en posisjon hvor vi bestemmer hva som er bra, rett, det positive utfallet. 


Sannheten er at Gud ser hva vi trenger, hva som blir et positivt utfall. 


Vi burde heller be om at vi skal få en vilje lik Guds. At Gud skal hjelpe oss til å ønske å følge hans vilje. Vi bør be om at Guds vilje skal skje, og at vår vilje skal bli lik hans. Ikke at om han vil, skal det gå bra. Men at det han vil, skal skje. For vi vet at hans ønsker er gode.



Tumblr_l6ocb8xdqp1qapia7o1_500_large


JEREMIA 29.11
 For jeg vet hvilke tanker jeg har med dere, sier Herren, fredstanker og ikke ulykkestanker. Jeg vil gi dere fremtid og håp.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar