onsdag 21. april 2010

Har du lest hele bibelen?

Følg min blogg med bloglovin




Jeg har ofte tenkt å lese hele bibelen, men så har jeg trodd at det vil ta så lang tid. Likevel leser jeg alle de 7 Harry Potter bøkene, og hiver meg like gjerne over Twilight sagaen når jeg først er i gang. Dette er jo bøker som egentlig ikke har noe særlig betydning. Likevel leser jeg dem før jeg leser Bibelen. Egentlig har jeg ingen unnskyldning for ikke å lese Bibelen. Bibelen er nemlig ikke bare en bok. Det er ikke bare en tykk bok med tynne sider. Ordene i Bibelen er levende ord. De er livsnødvendige. De guider oss gjennom alle slags situasjoner. De er Guds stemme. Bibelen er som brød og vann for oss Kristne. 

Brevet til hebreerne 4.12:
 For Guds ord er levende og virkekraftig og skarpere enn noe tveegget sverd. Det trenger igjennom til det kløver sjel og ånd, marg og bein, og dømmer hjertets tanker og planer. 

Om du fortsatt tenker at Bibelen er en bok du ikke har tid til å lese, så har jeg noen skarpe fakta fra www.bibel.no  som kanskje får deg til å skifte mening: 

Hvor mange timer tar det å lese Bibelen? 
Bibelen er på ca. 1400 sider, har 1346 kapitler, 35690 vers, ca. 740 000 ord og ca. 3 millioner bokstaver. Mange steder, i kirker og i media, har det blitt arrangert sammenhengende høytlesning av Bibelen som helhet. Slik høytlesning tar ca. 80 timer. Å lese den stille tar ca. 50 timer.


Jeg oppfordrer deg til å bli med meg å lese hele Bibelen!
Har du allerede gjort det, så håper jeg du vil legge igjen en kommentar og fortelle meg litt om du oppdaget noe nytt, eller hva du synes du har fått ut av å lese den.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar